Тематика засідань методичного об`єднання вчителів початкових класів на 2020-2021 навчальний рік

                                                      Засідання №1

Тема. Модернізація початкової освіти – актуальна вимога сьогодення.

Форма проведення. Педагогічне коло

Мета.  Вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової школи; обговорити виконання плану роботи методичного об’єднання за 2019-2020 н. р. та затвердити план роботи на 2020-2021 н.р.; розглянути методичні рекомендації щодо проведення першого уроку; проаналізувати навчальні програми, підручники, зошити

1. Звіт про роботу методичного об’єднання вчителів початкових класів за  минулий  навчальний рік та затвердження   плану  роботи  методоб’ єднання  на  2020 – 2021 н. р.

2. Обговорення  методичних   рекомендацій «Особливості навчально- виховного процесу упочаткових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2020 - 2021 н.р.»

 3. Розгляд інструкцій щодо ведення Класного журналу в 1- 4 класах загальноосвітніх навчальних закладів 

4.Аналіз навчальних програм, підручників, зошитів, посібників для початкової школи.

5.Методичні рекомендації до проведення Першого уроку

6. Розподіл доручень та завдань між членами МО

7.Огляд класів – кабінетів.

Завдання членам методичного об’єднання :

опрацювати  інструктивно-методичні листи, програми, підручники, зошити та посібники для початкової школи;

проаналізувати вимоги Державного стандарту, завдань навчальних програм;

дотримуватися методичних рекомендацій до проведення Першого уроку;

поповнити свій робочий кабінет новими наочними посібниками, дидактичними іграми,роздатковим матеріалом;

працювати над ідеєю: «Кабінет – творча лабораторія вчителя!»;

підготуватися до обміну досвідом «НУШ. Перші сходинки разом з учнями 3 класів»;

бути готовими взяти участь у майстер-класі «Радо вітаємо на ранковій зустрічі».



Засідання № 2

Тема. Освітнє середовище як чинник розвитку особистості учня

Форма проведення. Педагогічні гостини

Мета. Розширити знання педагогів щодо запровадження НУШ (освітнє середовище, інтегроване навчання, осередки,LEGO); підвищити професійну компетентність учителів; сприяти розвитку творчої активності педагогів, виховувати інтерес до самовдосконалення.

1. Тренінг:«Нова Українська школа - нові стандарти освіти»

2.Обмін досвідом «НУШ. Перші сходинки разом з учнями 3 класів»

3.Майстер-клас «Ранкові зустрічі»

4.«Іспит на майстерність» (розв’язування педагогічних ситуацій)

5.Проведення анкетування «Ставлення членів м/о до інтеграції в освітньому процесі»

6.Методичні перегуки: «Обговорення матеріалів періодичної преси»

7.Новини з тематики курсів, вебінарів

Завдання членам методичного об’єднання:

організувати активну участь молодших школярів у Всеукраїнських конкурсах «Соняшник», «Sunflower», інтернет-олімпіадах «На урок», «Всеосвіта», конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика;

вчителям, що атестуються, підготуватися до проведення творчого звіту;

молодим учителям вивчати роботу досвідчених колег школи з виховання підростаючого покоління;

підготуватися до презентації планів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів та прийомів роботи.



Засідання 3

Тема. Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи. Мовно-літературна освітня галузь

Форма проведення. Методичні посиденьки

Мета. Вивчати досвід щодо впровадження Державного стандарту початкової освіти в мовно-літературній освітній галузі; сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати освітнійпроцес  у початковій школі; організувати участь молодших школярів у творчих конкурсах, олімпіадах; виховувати інтерес до самовдосконалення, пізнання нового.

1.Практикум «Вивчаємо Державний стандарт початкової освіти»

2.Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів у мовно-літературній освітній галузі

3. Майстер-клас «Я це роблю так. Щоденні 5»

4.Презентація «Мій план інтегрованого навчального дня» (з використанням інноваційних методів та прийомів роботи)

5.Обговорення та затвердження тематики проведення Тижня початкових класів

6. Обмін досвідом з проходження та тематики вебінарів і курсів

Завдання членам методичного об’єднання :

- працювати над складанням плану та конспектів заходів Тижня початкових класів;

- спланувати тематику самоосвіти на 2021 рік;

- підготуватися до виступу на аукціоні методичних ідей «Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики».

 

 

Засідання 4

Тема. Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи. Математична освітня галузь

Форма проведення. Методичнийаукціон

Мета. Обмінятися досвідом роботи з впровадження в освітній процес інтерактивних форм організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики: кейс-технологія; «перевернуте навчання»; педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України; критичне мислення молодших школярів на уроках математики; математичні поняття і закономірності в проєктній діяльності. Сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати освітній процесу початковій школі; виховувати інтерес до самовдосконалення, пізнання нового.

1. Тренінг «Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів»
2. Аукціон методичних ідей

3. Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики:

- кейс-технологія;

- «перевернуте навчання;

- педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України;

-критичне мислення молодших школярів на уроках математики;

- математичні поняття і закономірності в проєктній діяльності

4.Практикум «Гра по-новому – навчання по-іншому з LEGO» Метод компетентнісного навчання «Шість цеглинок»

5.Рефлексія «Підсумки проведення Тижня початкових класів»

Завдання членам методичного об’єднання:

- ознайомитися з добірко юматеріалів, які допоможуть запровадити принципи STEM-освітив освітньому процесі;

- взяти до уваги статтю «Чому LEGO у школі - це круто»;

- підготувати звіт «Мої досягнення та творчі напрацювання»;

- підготувати ідеї до перспективного плану роботи МО на наступний рік.



Засідання 5

Тема. Підсумок роботи методичного об’єднання за рік

Форма проведення. Методичний марафон

Мета. Підвести підсумки роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2020-2021 навчальний рік, заслухати звіти вчителів про самоосвіту, творчі знахідки, скласти перспективний план роботи м/о на наступний навчальний рік.

1.Підведення  підсумків роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2020-2021 навчальний рік

2.Звіт учителів «Мої досягнення та творчі напрацювання»

3.Панорама ідей. Складання перспективного плану роботи  методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2021-2022 навчальний рік

4.Про порядок закінчення навчального року, проведення навчальних екскурсій в 1-4 класах.

5.Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів 1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, Всеукраїнських та  Міжнародних конкурсах і інтернет-олімпіадах.

                                     Завдання членам методичного об’єднання:

систематично працювати над вдосконаленням методичної роботи з питань

підвищення професійноїмайстерності;

продумати оформлення освітнього середовища на новий навчальний рік;

слідкувати за новинками методичної літератури;

займатися самоосвітою.






















Засідання 1

Тема: Нова українська школа – новий зміст освіти

Якщо ми навчатимемо сьогодні
так, як навчали вчора, ми
вкрадемо в дитини завтра
Конфуцій
1. Аналіз роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів за попередній навчальний рік.
2. Актуальний діалог.
Закон України «Про освіту» у контексті проблем реформування початкової школи.
- Нова початкова школа: на які моделі орієнтується Україна.
3. Модернізація змісту освіти у вимірі сьогодення:
 Державний стандарт початкової освіти;
- Базовий навчальний план. Типова освітня програма. Типовий
навчальний план. Робочі навчальні плани. Модельні навчальні
програми;
-  Інтеграція та інтегроване навчання;
-  Планування тематичного навчання;
-Організація ефективного і безпечного освітнього середовища.
4. Актуальний інструктаж.
-  Особливості організації освітнього процесу в початкових класах у 2019-2020 навчальному році;
-  Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів.
5. Інклюзивна освіта – соціальна модель устрою суспільства. Особливості організації освітнього процесу в інклюзивному середовищі.
6. Сучасний учитель як провідник змін в контексті Концепції Нової української школи.
7. Обговорення і коригування річного плану роботи школи на 2019-2020 н.р.
8. Обговорення і затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2019-2020 н.р.

Засідання 2

1. Вивчаємо Державний стандарт початкової освіти. Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів в мовно-літературній освітній галузі.
2. "STEM - освіта з початкових класів"
3. Карусель інновацій. Використання інтерактивних технологій для досягнення очікуваних результатів навчальної діяльності на уроках природознавства:
-  технологія «кластера» на уроках "Я досліджую світ" та природознавства;
-  квестова технологія у навчанні "Я досліджую світ" та природознавства ;
-  метод проектів на уроках "Я досліджую світ" та  природознавства.
4. Презентація конспектів інтегрованого навчального дня з використанням інноваційних методів та прийомів роботи.
5. Гра по-новому – навчання по-іншому з LEGO.
Практикум. Метод компетентнісного навчання «Шість цеглинок»


Засідання 3
1. Тренінг. Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів.
2. Інтеграція у навчанні молодших школярів української мови.
3. Аукціон методичних ідей. Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках української мови:
-  кейс-технологія;
-  «перевернуте навчання»;
- сторітелінг;
-  технологія «боншо»;
-  технологія квестів;
-  технологія «кольорові капелюхи» (6 капелюхів мислення Едварда Де Боно);
4. Шляхи розвитку критичного мислення молодших школярів на уроках  математики.
5. Вивчення математичних понять і закономірностей у проектній діяльності.
6. Групові методи роботи на уроках у початковій школі.




Засідання 4

1. Організаційно-педагогічні умови формування екологічної грамотності молодших школярів.
2. Інтеграція змісту кількох навчальних предметів навколо природничої теми.
3. Критичне мислення як засіб формування та розвитку творчих здібностей молодших школярів на уроках природознавства.
4. Скрайбінг – сучасний засіб візуалізації мислення учнів.
5. Аукціон методичних ідей. Інтерактивні прийоми роботи на уроках природознавства:
-  активізація пізнавальної діяльності учнів на уроці природознавства засобами технології «перевернутий клас»;
-  прийом фішбоун;
-  прийом «Кубик Блума»;
-  використання задач екологічного змісту на уроках математики як засобу формування екологічної культури учнів.
6. Творчі проекти – засіб виховання соціально активної особистості.
7. Створення дидактичної картотеки. Екологічні проекти.
8. Актуальний діалог. Секрети успішної адаптації до навчання дітей в основній школі.
9. Актуальний коментар: ДПА-2020.


Засідання 5
1. Звіт керівника ШМО про підсумки роботи за рік.
2. Виставка «Творчі сходинки». Досягнення членів ШМО (портфоліо вчителів, що вміщує серію розроблених уроків, виховних заходів; методичні матеріали; свідоцтва про закінчення курсів підвищення кваліфікації; сертифікати, подяки, грамоти та портфоліо учнів).
3. Звіт членів ШМО про результативність їх участі в роботі міських семінарів-
практикумів, творчих груп, тижні педмайстерності.
4. Звіт членів ШМО про навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів,
онлайн-курсах освітньої платформи EdEra, вебінарах, інтернет-марафонах.
5. Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів 1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, міських олімпіадах, Всеукраїнських та міжнародних конкурсах і інтернет-олімпіадах.
6. Педагогічний тренінг «Сходинки успіху в роботі вчителя».

Немає коментарів:

Дописати коментар